Wednesday, March 25, 2009

PESANAN A. SAMAD SAID UNTUK PENGUNDI BKT GANTANG, BKT SELAMBAU DAN BATANG AI

Lalu, aku sayu dan aku pilu;
lalu, aku ragu dan aku malu …
Buah ranum pada tangkai;
bahasa gugur dari hati,sekali janji, sekali nafi;
sekali pancang, sekali pincang,
iktibar apakah semua ini?
Lalu pemimpin angkuh berkata …
Aku apa peduli
Kalaupun Shakespear turun ke bumi!
Lalu Sasterawan Negara bersumpah lagi …
Jangan berikan undi,
pada mereka yang menghina bahasa sendiri.
Jangan diundi pemimpin yang …
bertelinga satu,berlidah dua.


A samad said

No comments:

Post a Comment

Adakah ANDA Dalam Situasi Ini?


Diberhentikan kerja oleh majikan anda?

Ditawarkan VSS (Skim Persaraan Sukarela)?

Pesara atau akan bersara?

Mencari peluang bisnes baru?

Masih menganggur? Ingin Berdikari?

Surirumah? Ingin cari pendapatan tambahan?

Sedang mencari tip bisnes?

Jika ya, join platinum-z